Dades personals:
NOM: -------------------
EDAT: 34
SEXE: dona
Estudis i formació acadèmica;
- Llicenciatura de Pedagogia.
- Postgraus en aprenentatge de contextos multilingües
- Altres cursos d’interès per la seva formació acadèmica i cultural.
Treball actual: (lloc on treballa actualment)
- Pedagoga a un institut municipal
Àmbit en què treballa:
- Àmbit Formal. A l’hora d’escollir l’ itinerari acadèmic que volia seguir, va treballar tots els àmbits per així coèixer una mica de tots.
Anys de professió:
Al llarg de tres anys ha estat treballant a l’àmbit formal. Va començar treballant en l’àmbit informal com a monitora de temps lliure. Al finalitzar la seva carrera va treballar en l’àmbit informal com a tècnica de joventut.
Després, va provar l’àmbit empresarial, donant formació a adults. Més endavant va canviar a l’àmbit social, on va treballar a un centre obert.
Al finalitzar la seva carrera va treballar en l’àmbit informal com a tècnica de joventut.
Anys al món laboral (total)
Des dels catorze anys ha estat treballant a un lloc i a un altre.
El seu primer contacte directe amb el món laboral i de contracte va ser en l’any 2004, quan encara li quedava un any per a acabar la carrera, va poder practicar la seva futura professió com a monitora de temps lliure.
En acabar els estudis, al 2005, aquesta mateixa empresa on feia de monitora, la va contractar com per a treballar en el departament educatiu de la mateixa. El centre es diu El parc de les aus.
Entrevista:
A la primera pregunta li vem preguntar si va ser possible arribar a les seves metes professionals amb els anys laborals que havia estat experimentant...1. Has aconseguit arribar allà on et vas proposar (metes professionals) durant les teves experiències laborals ?
La seva resposta va ser positiva. Va dir que estava molt orgullosa d’haver pogut estudiar tots els àmbits perquè gràcies a això, coneixia molt millor el món pedagògic des de tots els àmbits. Aquesta era la seva idea inicial, no discriminar qualsevol àmbit, sinó poder conèixer-los tots.
A la segona pregunta li vem preguntar quines eren les pràctiques que havia realitzat i que hi havia après que no hagués aprés abans en els anys d’universitat...
2. Quines van ser les pràctiques que vas fer,i què creus que et van aportar, a diferència dels anys d’universitat cursats ?
Va fer les pràctiques en el Centre de Recursos Pedagògics d’ Hospitalet, on va treballar com una més d’allà.
Es va encarregar d’ elaborar una guia de recursos pedagògics, i ens va assegurar que les pràctiques li van ensenyar i aportar tot allò que no es teoria. Doncs la informació està dins, però la pràctica l’has de treure tu en fora.
A la tercera, li vem preguntar per les seves experiències professionals de les quals en va aprendre o no...
3. De les experiències professionals que hagis pogut viure, quines són les que t’han fet aprendre més i de les que no et van servir de gaire o creus que no en vas aprendre gaire ?
Ens va explicar que no creia que hi hagués distinció entre aquestes experiències sinó que totes han sigut d’algun ajut per al seu rendiment i desenvolupament acadèmic, doncs a l’ institut s’ha de saber de gairebé totes les matèries i,per tant, al dia a dia ha anat aprenent una mica de cadascuna : administració, política, metodologia, funcions.....
Per últim, li vam preguntar quines eren els seus pensaments, les seves metes i els seus objectius futurs durant la carrera,i quina diferència hi havia amb els fets i la seva situació actual...
4. Pensaves que treballaries del què tenies pensat quan estaves estudiant la carrera ? era la teva idea treballar-hi d’això ?
La seva resposta ens va sonar bastant familiar ja que ho estem vivint ara, a primer...
En va respondre amb un somriure i recordant i ens va dir que no, que mai s’ho havia imaginat ja que li feia por parlar en públic o fer exposicions orals, però les situacions extremes i de les que no es podia sortir si no ho feia, li van fer pensar i canviar el seu « chip » poc a poc i, amb el temps, agafar confiança en sí mateixa i treure endavant aquestes situacions que abans no imaginava que se’n trobaria. Diu que coneix a poca gent de l’àmbit educatiu que hagi acabat exercint del que volia al principi quan va començar a estudiar.
En acabar l’entrevista, vem parlar amb ella i li vem preguntar una mica sobre el seu curs i les seves preferències, gustos, etc...per tal de completar una mica més la informació del seu transcurs acadèmic...
Ens va explicar que durant la carrera volia aprendre de tot per així no estancar-se només en un àmbit.
Ens va explicar quines eren les assignatures que menys li agradaven o les més difícils per a ella i no ens van sorprendre gaire : Història de l’educació fins a la revolució francesa. Va coincidir amb quasi tots nosaltres...
La que més li va agradar va ser Organització als centres educatius.
Ens va explicar també els càrrecs que tenia en l’ institut on treballava : les matemàtiques en grups flexibles i el càrrec d’un grup de persones amb necessitats especials educatives.
Avui dia s’encarrega d’una aula d’ acollida on tracta amb alumnes que necessiten atenció especial educativa.
En aquest institut on treballa, hi ha dues, una logopeda, una Mestre d’aula d’ acollida i un EAP.
Com a últim comentari ens va dir que estava encantada amb el què feia i que estava molt orgullosa de la seva feina i els seus estudis realitzats. Ens va donar esperances i coratge per seguir endavant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario