martes, 31 de marzo de 2009

- Informació Anna Nuri Serra, professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona, ABANS TAULA RODONA -


Presentació


El Departament de Didàctica i Organització Educativa té com activitat principal la docència i la recerca en els àmbits de la didàctica, el currículum, l'organització educativa, les necessitats educatives especials, la formació del professorat, la tecnologia educativa i la innovació i els canvis educatius.


Imparteix docència als ensenyaments de pedagogia, mestre, educació social i psicopedagogia.
Té dos grups de recerca consolidats, el FINT (Formació, Innovació i Noves tecnologies i el FODIP (Formació Docent i Innovació Pedagògica) i dos grups d'innovació docent consolidats, el GIAD (Grup d'Innovació i Assessorament Didàctic) i el FODIP.
Desenvolupa el programa de doctorat "Diversitat i canvi en educació: polítiques i pràctiques".
Aquest Departament ofereix assessorament a centres i institucions educatives i a altres entitats de caràcter educatiu, formatiu i de difusió cultural en diversos camps: disseny, planificació, avaluació, producció de materials i formació.


Línies de treball


· Ensenyament i aprenentatge per a la comprensió i la dotació de sentit en la societat de la informació i la cultura visual.
· Aspectes institucionals, organitzatius i simbòlics dels nous entorns d’aprenentatge que integren les tecnologies de la informació i la comunicació.
· La construcció del subjecte docent i discent en contextos de canvi i complexitat.
· Noves formes, llenguatges i sistemes d’inclusió i exclusió en la societat contemporània, incloent la problemàtica particular de les persones amb necessitats educatives especials.
· Formes de subjectivitat en les societats contemporànies.
Projectes en curs:
· Dones a la ciència i la universitat: la construcció de la identitat docent i investigadora en contextos de desigualtat.
· Políticas y prácticas en torno a las TIC en la enseñanza obligatoria: Implicaciones para la innovación y la mejora.
· Cap a una escola secundària inclusiva: sabers i experiències de joves en situació d’exclusió.
· Los efectos de los cambios sociales en el trabajo y la vida profesional de los docentes universitarios.


Projectes acabats:

· Modelos de enseñanza y aprendizaje presentes en los usos de plataformas de e-learning en universidades españolas y propuestas de desarrollo.
· Professional Knowledge in Education and Helth: Restructuring work and life between the state and the citizens in Europe.
· ¿Cómo se aprende a ser chico? Una investigación sobre el aprendizaje de la masculinidad entre los adolescentes.
· El portafoli electrònic com a procediment avaluador de l’aprenentatge per la comprensió als centres de secundària de la Xarxa School+.
· Análisis del impacto de los cambios sociales y profesionales en el trabajo y la vida de los docentes
· El papel de la escuela primaria en la construcción de la subjetividad.
· Aprenentatge per a la comprensió als centres de secundaria en entorns virtuals: La Xarxa School+
· Red de Tecnología, Innovación y Educación.
· De la biblioteca universitaria al centro de recursos para el aprendizaje e investigación.
· Estudio de viabilidad de las propuestas metodológicas derivadas de la aplicación del crédito europeo (ECTS), por parte del profesorado de la universidades españolas, vinculadas a la utilización de las TICs en la docencia y la investigación.
· School+ More than a Platform to Build the School of Tomorrow.
· ULEARN. A European lifelong learning system on ICT in Education for Pioneer teachers.
· Las representaciones sociales en torno la violencia escolar en los medios de comunicación y la comunidad educativa.
· Diseño, desarrollo y evaluación de un sistema multimedia para dar sentido a la información (MUDSI) y promover nuevos entornos de aprendizaje.
· Ensenyament Flexible i a Distància en Entorns Presencials (UB-CAT)
· Tempus Phare Joint European Project: System for university self-assessment and quality control.
· Implementation of virtual environments in traing and education (IVETTE). A Thematic Network.
· Study on Teacher Practices and Assessment of Training Needs.
· ¿A qué nos referimos al hablar de tecnologías en el ámbito de la educación?
· Reseau d'Enseignement Multimedia (REM).
· Formación del Profesorado y Mejora de la Calidad de la Enseñanza (FOPMECE).
· TEMPUS JOINT EUROPEAN PROJECT: Estonia
· TEMPUS JOINT EUROPEAN PROJECT: Czech Republic

No hay comentarios:

Publicar un comentario